Ho confesso: soc víctima del ‘tsundoku’

Hola, hola! Com prova l’estiu?

Avui us vinc a parlar d’un concepte que vaig descobrir fa anys i que em sembla molt curiós. Pel seu significat i també perquè és una paraula que en català (i molts altres idiomes) es considera intraduïble, ja que no tenim cap paraula per designar el mateix concepte. Es tracta del terme japonès tsundoku.

6665218_0

La paraula tsundoku significa bàsicament acumular molts exemplars d’una cosa determinada i sentir plaer en veure aquelles coses apilades. És un concepte que es fa servir sobretot relacionat amb el món dels llibres, un objecte moooooolt fàcilment acumulable. Bàsicament, consisteix en adquirir llibres amb la intenció de llegir-los algun dia però anar-los i acumulant i acumulant sense fer-ho. Però aquesta acumulació no és un problema, sinó que la sensació que genera en el seu propietari és de plaer i satisfacció de veure totes aquelles piles. L’adquisició de llibres, esclar, es fa amb tota la bona intenció del món: llegir-los. Però segur que a tots ens ha passat alguna vegada que hem comprat llibres nous quan sabem perfectament que a casa encara en tenim molts de pendents!

Personalment, la sensació de comprar llibres m’agrada molt. Em sento satisfeta quan penso que amb la meva compra ajudo les editorials a tirar endavant i faig que els agents implicats en el producte final tinguin feina (traductors, correctors, dissenyadors, il·lustradors, editors, distribuïdors…).

Aprofitant l’avinentesa, m’agradaria compartir amb vosaltres sis llibres que tinc des de fa molts anys però que encara no he llegit. I m’agradaria que als comentaris compartíssiu amb tothom que passi per aquí alguns llibres que teniu a casa pendents de llegir. Us hi animeu?

Aquestes són les meves confessions:

Si voleu saber més sobre aquests llibres, podeu mirar el vídeo de YouTube que he fet parlant-ne. N’hi ha que potser no són gaire coneguts, però tinc moltes ganes de llegir-los tots! Evidentment, tinc molts més llibres “apilats sense llegir”, però he volgut seleccionar els que ara mateix em criden més l’atenció.

Gràcies i fins aviat!

Deixa un comentari